Az arany iránytűt választottuk, mivel az a természet természetes tökéletességét képviseli. Maga a díj és a díj logója egy olyan iránytűn alapul, amelyet Adalbert Groeninger 1893-ban tervezett, hogy megtalálja a természetben az aranymetszést - ahol a vonal legkisebb darabja a legnagyobb darabhoz, a legnagyobb darab pedig az egész vonalhoz viszonyul, ahogyan az a geometriaórákról emlékezetes.
Az olaszok az idők kezdete óta olyan sziluetteket terveztek, amelyek lenyűgözték és megdöbbentették a világ többi részét - a római kori Pantheontól a nagy reneszánsz festőkig, a velencei üvegfúvóktól Bruno Saccóig, aki megváltoztatta az autóipart, amikor 1974-ben a Mercedes tervezési osztályán a magas asztal végére ült. A La Rinascente üzletszövetség és az építészek számára tehát nem volt kérdéses, hogy az olasz formatervezési löket tartja majd a csavart a vízben - és hogy az olasz formatervezési löket továbbra is inspirálja magát a fantáziadús megközelítéssel.
A La Rinascente tíz éven át adott otthont a díjátadónak, egészen 1964-ig, amikor az Associazione per il Disegno Industriale (ADI), az ipari formatervezők szövetsége átvette a showt. Az ADI mögött többek között a Castiglioni testvérek álltak, akiket mi a Lampmasteren különösen
Achille Castiglioni és a
Flos nagyszerű együttműködéséről ismerünk. A Compasso d'Oro díjat a megalapítása óta mintegy 300 tervnek ítélték oda - és ez az oka annak, hogy ez a díj nem a fán lóg.
Kép: A milánói ADI Design Múzeum, az arany iránytűvel a jobb oldali ablakon. A képet a Delo 99 készítette, Creative Commons 4.0. Licenc